Kurumsal

Çözümler

Her Gün

9.00 - 18.00

Çalışma Saatleri

 

REKLAM VE TANITIM

Firmamız ağırlıklı olarak tanıtım film’leri hazırlamaktadır. Hazırladığımız filmler hem ulusal hem yöreseldir. Örnek filmlerimizi sayfamızın ekinde ziyaret edebilirsiniz. Reklam ve Tanıtım alanlarında ihtiyacınız olan her konuda profesyonel çözümlerle hizmet vermekteyiz.
Reklam Nedir?
Reklam; insanları bir ürün veya hizmetten gönüllü olarak faydalanmaya teşvik etmek, dikkatlerini ürüne, hizmete, markaya çekmek amacıyla yapılan yazılı, görsel ve işitsel çalışmaların bütünüdür. Hedef kitleyi markadan çıkan ürün kullanmaya, denemeye ikna etmek anlamına gelen reklam, özgün bir içeriğe sahip olmalıdır. Reklam çalışmalarında tüketicilerin dikkatini ürüne yönlendirmek, görsel ve işitsel anlamda algıda seçicilik yaratmak gibi temel amaçlar yer alıyor. Markaların, kuruluşların satış grafiklerini artırmak üzere yaptıkları reklamlar, daima iyi bir seviyede olmalı, markanın değerine ya da sektörel imajına zarar vermeyecek nitelikte olmalıdır. Reklam nedir sorusuna doğrudan müşterilerin ilgisini çekmek şeklinde kısaca cevaplamak mümkündür. Reklam çalışmalarında amaç her zaman ticari başarı yakalamaktır.
Kaliteli bir reklamın özellikleri şöyledir;
⦁ İlgi çekici ve cezp edici olmalıdır.
⦁ Hedef kitleyi şaşırtmalı, dikkatlerini çekmelidir.
⦁ Benzersiz ve şaşırtıcı olmalıdır.
⦁ Hedef kitlenin duygularını, isteklerini harekete geçirmelidir.
⦁ Ürün veya hizmetten yararlanmaya teşvik etmelidir.
⦁ Markaya ticari itibar sağlamalıdır.
⦁ Müşterilerin ihtiyacına yönelik olmalıdır.
Reklamın Faydaları Nelerdir?
Reklamlar mizahi, duyarlı, neşeli, enerjik, hüzünlü ve şaşırtıcı gibi farklı duyguları barındıran özelliklerde olabilir. Reklamların içeriğindeki her detay tüketiciye ulaşmalıdır. Tüketiciler mevcut reklamı izlediğinde ürünü merak etmeli, ürünle ilgili vaat edilen hususlara inanmalı ve denemek istemelidir. Reklamların hedefi her zaman satışları artırmak olsa da çoğunlukla markayı tüketicinin zihnine yerleştirmek gibi yan hedefleri vardır. Reklam yapmanın markalara sağlayacağı faydalar şöyledir;
⦁ Reklamlarla tüketici ve marka arasında iletişim kurulur.
⦁ Tüketiciye marka hatırlatılır, markanın yenilikleri aktarılır.
⦁ Markanın bilinirliğini artırır, tüketiciye güven verir.
⦁ Markanın güvenirliğini artırır, müşterilerin zihninde güvenilir marka imajı oluşturulur.
⦁ Satış rakamlarını yükseltir.
Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam nedir, nerelerde yayınlanır dendiğinde akıllara hemen televizyon ve gazete gibi kanallar geliyor. Oysaki reklam dijital çağda en çok internet ortamında yayınlanıyor. Televizyon izleme oranlarının gün geçtikçe azalması markaları dijital reklama yönlendiriyor.
Reklam türleri şöyledir;
Dijital reklamlar: İnternet ortamında yayınlanan dijital reklamlar; Youtube, Twitter, Facebook, Instagram gibi sosyal medya kanalları aracılığıyla yapılıyor. Ayrıca Google gibi reklam hizmeti veren platformlarda yazılı ve görsel reklamlar yayınlanabiliyor.
Yazılı reklamlar: Gazete, dergi gibi basılı mecralar haricinde dijital ortamlarda blog, web site üzerinden yapılan reklamları yansıtıyor.
Basılı görsel reklamlar: Billboard, el ilanı, poster, afiş hatta bazen kartvizit, kitap ayracı gibi ürünler bile basılı görsel reklamlar arasında yer alıyor.

Tanıtım Nedir?
Tanıtım, bir firmanın ürettiği ürün ve hizmetlerini, onların özelliklerini, kurumsal kimliğini, üretim biçimini, teknolojisini, ürettiği unsurlara yüklediği duygusal bağlarla birlikte, geniş halk kitlelerine, onların bütün bunları sahiplenmesini, benimsemesini, istemesini sağlayacak şekilde anlatmasıdır. Firmaların reklamları, birbirinden farklı mecralardan yapılabilmektedir. Geçmişten bu yana firmaların bilgilendirme çalışmaları; televizyon kanalları, radyolar, gazete ve dergiler gibi kitle iletişim araçlarıyla birlikte, açık hava tanıtım araçları vasıtasıyla oluşturulan mecralardan yapılmaktadır. Kullanılan her bir mecranın kendine has özellikleri çerçevesinde tasarım, gösterim ve çeşitli kullanımlarla firmaların ürün ve hizmetleri, onların özellikleri, kurumsal kimliği geniş halk kitlelerine aktarılmaktadır. Firma, ürün ve bilgilerinin tüketicilere aktarılma biçimini veya tasarımını, reklam veya tanıtım ajansları yapmaktadır.

Buradaki aktarma, normal bir bilgi akışı şeklinde yapılmamaktadır. Tüketicilerde istek, arzu, beğenilme, sahiplenme nihayetinde de satın alma davranışlarının geliştirilmesini sağlayacak şekilde strateji oluşturularak aktarılmaktadır. Firmaların ürün ve hizmetleriyle ilgili olarak yapılan tanıtım filmleri, afişleri, billboardları, araç giydirmeleri, radyo v.b. onlarca mecra, tüketicilerin bu tip üretimlere karşı ilgi duymasını, onları satın almak istemesini amaçlamaktadır. Bunun için, insanların etkilendikleri ünlü simalar, komik söylemler, davranışlar, ifadeler, etkileyici görseller, hikâyesi olan fotoğraflar kullanılmakta ve tüketici etki altına alınmaya çalışılmaktadır. Son zamanlarda, teknolojinin gelişmesi, özellikle internet gibi bir platformun üretilmiş olması, bu platforma milyonlarca kullanıcının aynı anda erişebilmesi, bu ortamın hızlı ve kesin sonuçlar veren tekniklerle ölçülebiliyor olması, eski mecraları yavaş yavaş ortadan kaldırmaya başlamıştır.

Son zamanlarda firmalar, bu tip aktarımlarını internet mecrası üzerinden yapmaya başlamış veya buralarda ki tüketiciye ulaşmanın yöntem ve stratejilerini geliştirmeye başlamıştır. Günümüzde pek çok büyük marka, reklam veya tanıtım yatırımlarını bu mecra üzerinde kullanmaya başlamıştır. Banner, gömülü link, pop-up, e-posta ile pazarlama v.b. teknikleri kullanarak, tüketicilere ulaşmakta ve onları etkilemektedir. Bununla birlikte, eskiden kullanılan mecralar, gittikçe önemini yitirmeye başlamaktadır. İnternetin gelişmesinin ardından, firmaların buna yönelmesiyle, en çok etkilenen mecralar arasında basılı kitle iletişim araçları, başı çekmektedir. Yani gazete ve dergiler en çok etkilenenler arasındadır. Diğer mecralar da etkilenmekte yani onların da reklam gelirlerinde düşüşler olmaktadır. Pazarlama ve reklam uzmanlarının görüşlerine göre, zamanla onlar da kullanılmamaya başlayacaktır. Zamanla internet, tek başına firmalar ile tüketicileri arasındaki iletişim köprüsünü yönetebilecektir.